Fotozoektocht

Een stadsspel/fotozoektocht met een fotoboek per deelnemer:

VERHAAL: Brugge wordt reeds geruime tijd opgeschrikt door drie spoken: Clement de Kluizenaar, een Venetiaanse Witte Juffer en de Pater van de Poertoren. Slaag jij erin hun dolende geesten weer tot rust te brengen, door een gepaste bezwering uit te spreken bij hun spookhuis? Maar dan zul je dit spookhuis ook moeten vinden… en dus het spoor moeten volgen van de Spoken van Brugge!

CONCEPT: Het stadsspel start aan het Minnewater op het tijdstip van uw keuze en eindigt drie uur later in de buurt van de Markt. Verdeeld in teams en geleid door een fotoboek per deelnemer of per team, brengt men onderweg allerlei denk- en doe opdrachten, ludieke en creatieve taken tot een goed einde, zoals het kraken van codes, het brengen van een straatact, ter plaatse een onderzoek instellen, enz… In het kader van dit stadsspel met duidelijk cultuur-toeristische inslag, leren de deelnemers de stad Brugge op een originele, spannende en verrassende manier beter kennen. Geschikt voor teambuildings, het hele gezin,…

VERHAAL:  In 1934 werd uit de Sint-Baafskathedraal van Gent het onschatbare paneel de Rechtvaardige Rechters gestolen uit het wereldberoemde Lam Gods van de Gebroeders van Eyck. Het paneel is nog steeds niet terecht… Deze ‘stoutmoedige diefte’ groeide sindsdien uit tot het Vlaamse Monster van Loch Ness. Misschien slaagt jouw team erin de bergplaats te vinden?

CONCEPT: Het stadsspel start bij Sint-Baafs en eindigt drie uur later aan de Dulle Griet bij de Vrijdagmarkt. Verdeeld in een aantal detective teams en geleid door een fotoboek per deelnemer, brengt men onderweg allerlei denk- en doe opdrachten, ludieke en creatieve taken tot een goed einde, zoals het kraken van codes, het brengen van een straatact, ter plaatse een onderzoek instellen, enz… Belangrijkste opdracht die als een rode lijn door het geheel loopt, is natuurlijk het terugvinden van het spoorloze paneel uit het Lam Gods. Dit stadsspel is dan ook tegelijk een fotozoektocht, een schattenjacht en een spannend detectiveverhaal, gebaseerd op de boeken van Patrick Bernauw.  Misschien kun je de auteur wel strikken als spelleider!… Ondertussen leer je de stad Gent op een originele en verrassende manier beter kennen.  Geschikt als teambuilding, of voor het hele gezin.

VERHAAL: Leuven, 1531. Een leerling van de beruchte magiër Cornelius Agrippa roept de demon Quasiloco op, die de stad terroriseert tot hij door die andere vermaarde magiër, Doctor John Dee, wordt geëxorciseerd voor een periode van 444 jaar. Sinds kort is Quasiloco echter terug en weer volop actief in de universiteitsstad. Doctor B. Zhom heeft de hand kunnen leggen op de zwarte spiegel van John Dee en roept het grote publiek nu op de geheimen van de zwarte magie te ontsluieren, de codes te kraken en de strijd aan te binden met de Demon van Leuven, die als vanouds door Leuven dwaalt. Slaagt jouw team erin voldoende positieve energie vrij te maken om de geest opnieuw te bezweren voor een periode van minstens 444 jaar?

CONCEPT: Het stadsspel start op de Grote Markt op het tijdstip van uw keuze en eindigt drie uur later op de Oude Markt. Verdeeld in teams en geleid door een fotoboek per deelnemer, brengt men onderweg allerlei denk- en doe opdrachten, ludieke en creatieve taken tot een goed einde, zoals het kraken van codes, het brengen van een straatact, ter plaatse een onderzoek instellen, enz… In het kader van dit stadsspel met duidelijk cultuur-toeristische inslag, leren de deelnemers de stad Leuven op een originele, spannende en verrassende manier beter kennen. Geschikt als teambuilding, of voor het hele gezin!

VERHAAL: “Welkom in Brussel, hoofdstad van alchemisten en vrijmetselaars. Welkom in mijn stad, waar de stenen spreken… in twee talen. Alchemisten uit vroeger tijden zochten de Steen der Wijzen, die hen moest toelaten onedele metalen om te zetten in edele metalen, en waardoor ze ook “het vloeibaar goud” zouden vinden, het aqua vita, het Elixir van het Eeuwige Leven… Sinds de middeleeuwen hebben alchemisten en vrijmetselaars hun geheimen achtergelaten in de stenen van de stad. Wil u de 7 Mysteries van de Steen der Wijzen ontsluieren en een ware “ingewijde” worden? Laat mij dan uw gids wezen op het pad van de geheime kennis. Weet echter dat het met succes beëindigen van het Magnum Opus of het Grote Werk alleen is weggelegd voor hem of haar die zich de moeite getroost de in steen geschreven geheimen te ontcijferen…”

CONCEPT: Tweetalig stadsspel (Ned/Frans), dat start in het Warandepark op het tijdstip van uw keuze en drie uur later eindigt in de buurt van het Sint Kathelijne Plein. Geleid door een “werkboek” per team (voor de team captain, met timing, route, invulpagina’s, praktische info) en een fotoboek per deelnemer, brengen de deelnemers onderweg allerlei denk- en doe opdrachten, ludieke en creatieve taken tot een goed einde, zoals het kraken van codes, het brengen van een straatact, ter plaatse een onderzoek instellen, enz… In het kader van dit citygame met duidelijk cultuur-toeristische inslag, leren de deelnemers de stad Brussel op een originele, spannende en verrassende manier beter kennen.